SIGAS | Avtoplin!

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/lovato/public_html/php/db/connect.php on line 14


Zakaj avtoplin?

Ekonomičnost

Prvi razlog, je vsekakor ekonomičnost, saj je cena avtoplina do 50% nižja kot cene ostalih goriv. Za voznike, ki prevozijo veliko kilometrov, to pomeni znaten prihranek.
Za ugodno ceno avtoplina se lahko zahvalimo dejstvu, da je to gorivo stranski proizvod v rafinerijah nafte in pri pridobivanju naravnega plina, zaradi tega ima relativno neodvisnost pri spremembah cen na svetovnem tržišču.


Vpliv na motor

Zaradi fizično kemijskih lastnosti, kot so visoka kalorična vrednost, visoko oktansko število, lahko vplinjanje in enostavno ustvarjanje homogene zmesi z zrakom, ima avtoplin več pozitivnih vplivov na motor:

  • 35% daljši rok trajanja motorja
  • daljši časovni interval za menjavo olja v motorju
  • ni nevarnosti za rjo materialov, kot je možna pri bencinu (zaradi aditivov na bazi žvepla, ki se dodajajo bencinom zaradi izboljšanja oktanskega števila)
  • motor dela tiho in enakomerno
  • daljši rok trajanja katalizatorja in lambda sonde, ki se podaljša za 50-80%

Varnost

Avtoplin ima najnižjo mejo vžiga med vsemi alternativnimi gorivi. Če pride do nekontroliranega iztekanja, tekoči avtoplin zelo hitro izpari. Avtoplin se ne bo vžgal, če vir vžiga ne dosže temperaturo najmanj 500° C, za razliko od bencina, ki se vžge pri enkrat nižji temperaturi (220-260° C)

Plinski rezervoarji, ki se vgrajujejo v vozila, so narejeni iz 3-4 mm debelega jekla in so testirani po najstrožjih standardih, njihova odpornost na mehanske udarce je precej višja kot pri klasičnih bencinskih rezervoarjih.
Plinske instalacije, ki jih vgrajujemo, so opremljeni z varnostnimi elementi, ki poskrbijo za dodatno varnost v primeru visokega pritiska, pokanja cevi, prometne nesreče ali požara.

Polnjenje avtoplinskega rezervoarja je enako polnjenju z bencinom ali dizlom ter traja enak čas. Tako kot bencin ali nafta je tudi avtoplin v tekočem stanju in se toči v litrih. Črpalka se zaustavlja avtomatsko, ko količina plina v rezervoarju doseže 80%, tako da ni nevarnosti, da bi se rezervoar preveč napolnil, s tem pa v rezervoarju ostane dovolj prostora za raztezanje plina pri višjih zunanjih temperaturah.


Ekologija

Avtoplin je trenutno edino alternativno gorivo, ki takoj nudi konkretne rešitve pri izboljšanju kvalitete zraka, saj ima precej manj izpušnih emisij.

Pri uporabi avtoplina je v primerjavi z bencinom manj emisij:

  • 30-35% ogljikovega monoksida (CO)
  • 20-40% manj nezgorelih ogljikovodikov (CH)
  • 15-80% manj dušikovih oksidov (NOx)
  • 12-20% manj ogljikovega dioksida (CO2)
  • 15% manj potenciala za formiranje ozona

V primerjavi z dizlom je manj emisij:

  • 80-95% trdih delcev
  • 90-99% dušikovih oksidov (NOx)

Vse te številke mogoče komu ne povejo nič, velja pa omeniti, da je črni dim, ki se pogosto pojavlja v izpušnih plinih dizelskih vozil, dejansko emisija trdih delcev, ki so znani vzrok mnogih bolezni in prezgodnjih smrti, kar je navsezadnje z lansko raziskavo potrdila tudi mednarodna zdravstvena organizacija (WHO).